Geek issues (sau cum am salvat o baba ghannouj din ghearele mutabalului)



Încercând eu într-o zi să fac baba ghannouj mi-a scăpat mâna şi ce să vezi, era să iasă mutabal. Nu m-am prins la timp cât să mai pot face varianta "curată" siriană (or is it?), dar nici prea târziu cât să nu pot motiva că am făcut-o pe cea mai degrabă libaneză. Pfiu. Vă zic, iaurtul ar fi fost decisiv.



două vinete medii coapte, decojite, sărate, scurse, tocate
1/2 de ceaşcă de zeamă de lămâie
1/2 de ceaşcă de tahini (pastă de susan)
3 căţei serioşi de usturoi
1 - 2 linguri de ulei de măsline
o legătură mică de pătrunjel, tăiat mărunt
sare, după gust

După ce vinetele coapte se tratează ca pentru salată se adaugă pe rând: zeama de lămâie, pasta de susan, usturoiul zdrobit cu un pic de sare, uleiui de măsline şi pătrunjelul.


Original, baba ghannouj se face fără tahini însă la ingrediente (care în rest rămân aceleaşi) se adaugă roşii tăiate cubuleţe şi eventual ceapă tăiată mărunt, şi se ornează cu boabe de rodie.  În ceea ce priveşte reţeta de mutabal, scoateţi de mai sus pătrunjelul, adăugaţi o ceaşcă de iaurt şi-i gata.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.