Bribe cooking


Când mă gândesc ce să mai gătesc şi fac un pic research prin cărţi, reviste şi online mă feresc aproape instinctual de aşa-numitele "reţete rapide" sau "uşoare". Sigur, există cazurile în care lucrurile chiar sunt simple şi se întâmplă rapid, însă rareori îmi pun problema "ce gătesc eu repede acum". Mai exact, nu-mi place să mă grăbesc în faţa mesei, nici când mănânc şi nici când gătesc. Iar pentru musafiri surpriză sau senzaţii subite de foame prefer să improvizez sau să amăgesc cu un fel de intermezzo care-mi dă apoi timp să mă desfăşor în voie şi pe îndelete cu ce mi-am propus. De exemplu: 
  
câteva felii de pâine de secară, prăjite 
câteva foi de salată spălate şi uscate 
câteva felii subţiri de somon afumat 
o lămâie 
ceapă verde, pătrunjel, măsline, eventual capere 
ulei de măsline 
piper proaspăt măcinat 
  
Cât timp de prăjeşte pâinea peste somonul rupt în fâşii se pune zeama de lămâie şi apoi puţin ulei de măsline şi piper proaspăt măcinat. Ceapa verde şi salata se spală; cât se zvântă cea din urmă se taie mărunt patrunjelul, ceapa verde şi măslinele în două. Pe pâinea răcită se picură sosul în care a stat somonul, se pun una, două foi de salată, apoi somonul, ceapa verde, patrunjelul şi măslinele. Şi dacă toata asta vine şi cu câteva pahare de vin alb bun şi rece se face linişte şi cât pentru o prăjitură în trei straturi. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.