Chicken green curry




Câtă frunză, câtă iarbă, atâtea rețete de chicken green curry. Treaba pare cât se poate de simplă - pui, fasole verde, lapte de cocos și pastă de curry verde, dacă ne-am lua din anumite surse tipărite. Datorăm însă ultimului ingredient din listă o variațiune largă de rețete așa că iată una dintre ele mai jos. Ceea ce apare pe lângă cele 4 ingrediente se datorează tot ultimului, pe care nu-l găsesc în totalitate satisfăcător și pe care am simțit nevoia să-l completez. În acest sens, rețeta din cartea doamnei Dhillon mi s-a părut a fi mai aproape de ce-mi doream astfel încât am adoptat-o precum și adaptat-o, astfel: 

  
1 piept de pui mai mic, tăiat cubulețe 
o cutie de lapte de cocos (cam 300 ml) plus vreo două linguri de cremă de cocos 
un castron de păstăi verzi 
3 lingurițe de pastă de curry verde 
3 frunze de kaffir lime sau o linguriță de coajă de lime (aici eu am înlocuit "sau" cu "și") 
1 lingură de sos de pește 
2 lingurițe de zahăr de palmier (se poate pune brun, în lipsă) 




Pasta de curry se tăvălește într-o tigaie cu o lingură de ulei și se călește un pic pentru a-și eibera aroma. Se adaugă sucul de cocos și se lasă la fiert până când apar ochiuri de grăsime deasupra (dacă nu faceți asta cică nu e green curry sauce. punct.) Se adaugă puiul, frunzele de lime și coaja rasă și se lasă, amestecându-se din când în când, până puiul e pătruns. 



Se adaugă crema de cocos (eu am una solidă, țeapănă, numai cremă nu e dar e în schimb the real coconut thing), sosul de pește, zahărul și se lasă până începe să fiarbă iar. Se aruncă fasolea, se mai amestecă un pic până e gata (sau mai mult, dacă luați ca mine fasole care trebuie fiartă mai zdravăn) și cam atât. Se mai potrivește cu sos de pește și cu felii de ardei iute, dacă vreți să faceți o treabă. Mie mi s-a părut că merge și niște ceapă verde, și nu m-am dat în lături. Și mai departe, dacă prindeți gustul thai, vizitați-o pe SheSimmers, cavaler Jedi când vine vorba de acest subiect și care uh, tocmai a făcut o versiune de tom yum. yum. yum. 



5 comentarii:

  1. Am descoperit recent blogul tau si imi place foarte mult!:)
    Vroiam sa te intreb unde gasesc pasta verde de curry? Am vazut numai curry praf, din acela galben pana acum.
    Crema de cocos este esentiala? Nici asta n-am vazut...
    Pe poza apare si o bucatica de ghimbir, la ingrediente nu, trebuie si ghimbir sau nu?:D
    Scuze pentru atatea intrebari, dar vreau neaparat sa incerc supa!

    RăspundețiȘtergere
  2. Salut Irina,

    Să le luăm pe rând:

    - pasta de green curry: am găsit-o de obicei la Mega Image, costa cam 5 lei un borcănel pe care îl folosești de 2-3 ori (în funcție de intensitatea gustului dorit); se poate face și acasă însa e mai simplu asa, ready made, și nu e nicio rușine din moment ce thailandezii themselves fac exact același lucru :)

    - laptele de cocos este esențial, da; eu am luat ultima oară din Auchan dar am văzut și în alte magazine; de obicei prefer să iau din magazinul K-life din Amzei, unde laptele de cocos vine direct de la el de acasă și se găsește și în varianta chemical free. Daca ești din București merită o vizită, găsești tot felul de lucruri interesante acolo;

    - cu ghimbirul e așa: pasta de curry conține deja ghimbir sau galangal; mie mi s-a părut însă că ar mai merge puțin, ceea ce am și făcut :) însă rețeta originală e fără acest adaos.

    Dacă mai ai nevoie de detalii spune-mi; îți pot scrie și rețeta de green curry dacă vrei să te încumeți acasă :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lapte de cocos gasesc, de crema de cocos intrebam daca este esentiala. Eu sunt din Cluj, si nu sunt convinsa ca o sa gasesc pasta de curry verde :|, daca ai timp s-o scri, as fi foarte recunoscatoare. Multumesc!

      P.S. Arata demential tortul din ultimul post :D

      Ștergere
    2. salut irina, si eu sunt din cluj, m-am intors recent din tailanda unde am invatat sa gatesc, dar nu stiu daca se gasesc in cluj ingredientele necesare ... scrie-mi si mie daca ai gasit ceva (tweety_galben@yahoo.com)
      PS cica green curry nu e green curry fara busuioc tailandez :\

      Ștergere
  3. Crema de cocos nu pare esentială, s-a intâmplat să o am însă cred că se poate și fără - scopul ei pare mai degrabă de a intensifica gustul sosului.

    Iar rețeta de pastă de green curry, tot din cartea lui Kris Dhillon, zice că durează 20-25 de minute să faci 12 linguri de pastă, astfel:

    2 lingurițe de semințe de coriandru
    1 linguriță de semințe de chimion
    2 lingurițe de piper alb
    20 de ardei iuți verzi (iuți sau combinați cu cei normali)
    3 cepe mici
    10 caței de usturoi
    1 lingură de galangal (nu e chiar la fel ca ghimbirul dar îl poți înlocui cu acesta, altfel se gasește destul de greu)
    1 lingură de lemongrass, felii (doar partea albă)
    2 linguri de coajă de kaffir lime sau lime normal
    1 lingură de rădăcină de coriandru (de-ăsta chiar n-am vazut pe la noi)
    1 linguriță de pastă de creveți
    1 linguriță de sare de mare

    Boabele de coriandru, chimionul și piperul se pun în ulei într-o tigaie mică și se lasă câteva minute să-și elibereze aroma, după care se scot pe un șervet de hârtie. Restul ingredientelor se pasează (în robot, cel mai sigur) alături de o lingură de apă până se obține o pastă. Condimentele de mai devreme se zdrobesc bine într-un mojar și se amestecă în pasta de ardei. Se păstrează cam o săptămână în frigider sau se poate congela.

    Așa cum vezi, procesul e destul de simplu, găsirea ingredientelor e provocarea adevărată :)

    RăspundețiȘtergere

Un produs Blogger.